එස්තර් – 9 වන පරිච්ඡේදය –

ජුදෙව්වරුන්ගේ විජයග්‍රහණය

1 රජුගේ ආඥාව සහ නියෝගය අදාර් නම් දොළොස් වන මාසයේ දහතුන් වන දින වලංගු බවට පත් වූයේ ය. ජුදෙව්වරුන්ගේ සතුරො‍් ඔවුන් විනාශ කරන්නට බලාපොරොත්තුවෙන් සිටියත්, ඒ දවසේ දී තත්ත්වය අනික් අතට පෙරළිණි. ජුදෙව්වරු තමන්ගේ සතුරන් විනාශ කළෝ ය. 2 අහෂ්වේරොෂ් රජුගේ සියලු ප්‍රදේශවල ඔව්හු තමන්ට අනතුරු කරන්නට උපායයන් යෙදූ අයට පහර දෙන පිණිස තමන් වාසය කළ නුවරවල රැස් වූවෝ ය. ඔවුන්ට විරුද්ධ ව සිටින්නට කිසිවෙකුට නුපුළුවන් විය. මන්ද, ජුදෙව්වරුන් කෙරෙහි බියකින් ඔවුන් මිරිකී සිටි හෙයිනි. 3 ප්‍රදේශවල අධිපතීහු ද දිශාධිපතීහු ද ආණ්ඩුකාරයෝ ද රාජ සේවකයෝ ද යන මේ සියලු දෙනා මොර්දෙකායිට බියෙන්, ජුදෙව්වරුන්ට උපකාර කළෝ ය. 4 මොර්දෙකායි සැබැවින් ම විශිෂ්ට ශ්‍රේෂ්ඨයෙක් ව සිටියේ ය. ඔහුගේ කීර්තිය සියලු ප්‍රදේශවල පැතිර යන්නට විය. මොර්දෙකායිගේ බලය ක්‍රමයෙන් තවත් වර්ධනය විය. 5 එහෙයින් ජුදෙව්වරු තමන්ගේ සියලු සතුරන්ට කඩුවෙන් පහර දුන්නො‍් ය. එහි සමූලඝාතනයක් ද මහා විනාශයක් ද විය. 6 ජුදෙව්වරු තමන්ගේ විරුද්ධකාරයන්ට තමන් කැමැති ලෙස කළෝ ය. සූසා කොටුවෙහි දී ජුදෙව්වරු මිනිසුන් පන් සියයක් මරණයට පත් කළෝ ය. ජුදෙව්වරුන්ගේ පීඩකයා වූ හම්මෙදාතාගේ පුත් වන 7 හාමාන්ගේ පුත්‍රයන් දස දෙනා වූ 8 පර්ෂන්දාතා ද දල්පොන් ද අස්පාතා ද පොරතා ද 9-10 අදලියා ද අරිදාතා ද පර්මෂ්තා ද අරීසයි ද අරිදයි සහ ජෙසාතා ද විශේෂයෙන් ඔවුන් අතර වූ හ.
11 සූසා බලකොටුවෙහි දී මැරුම් කෑ අයගේ ගණන ඒ දවසෙහි දී ම රජුට සැළ කරන ලද්දේ ය. 12 රජ එස්තර් බිසොවට කතා කොට, ”සූසා බලකොටුවෙහි දී ම ජුදෙව්වරු මිනිසුන් පන්සිය දෙනෙකු ද හාමාන්ගේ පුත්‍රයන් දස දෙනා ද මැරුවෝ ය. රජුගේ අනෙක් ප්‍රදේශවල කුමක් කර ඇත්තේ ද? ඔබ ඉල්ලූ දේ දැන් මට කියන්න. ඉල්ලූ පමණින් එය දෙනු ලැබේ. ඔබ තවත් ආශා කරන්නේ කුමක් ද? එය නිසැක ව ම ඔබට දෙනු ලැබේ”යි කීයේ ය. 13 එස්තර් උත්තර දෙමින්, ”එය රජතුමාගේ සතුට වන්නේ නම්, සූසාහි සිටින ජුදෙව්වරුන්ට අද දවසෙහි කළ ආකාරයෙන් හෙටත් නියෝගය ක්‍රියාවෙහි යොදවන්නට අවසර නොලැබේ ද? හාමාන්ගේ පුත්‍රයන් දස දෙනාගේ මළසිරුරු පෝරකයෙහි එල්ලනු ලැබේ වා”යි කීවා ය. 14 ඒ විගස ම රජු නියෝගයක් කෙළේ ය. ඒ ආඥාව සූසාහි ප්‍රකාශ කරනු ලැබුවේ ය. හාමාන්ගේ පුත්‍රයන් දස දෙනා එල්ලා තබනු ලැබුවෝ ය. 15 මෙසේ සූසාහි ජුදෙව්වරුන් අදාර් මස දස සතර වන දිනයෙහිත් රැස් වී සූසාහි මිනිසුන් තුන් සියයක් මරාදැමුවෝ ය. එහෙත්, ඔවුන් කොල්ලකෑවේ නැත. 16 රජුගේ ප්‍රදේශවල සිටි ජුදෙව්වරු ද තමන්ගේ ජීවිතාරක්ෂාව සඳහා රැස් වූවෝ ය. ඔව්හු තමන්ගේ සතුරන්ගෙන් හැත්තෑ පන්දාහක් මරාදමා තමන්ගේ සතුරන්ගෙන් නිදහස් වූවෝ ය. එහෙත්, ඔව්හු කොල්ලකෑවේ නැත. 17 ඒ අදාර් මාසයේ දස තුන් වන දා ය. දස සතර වන දින ඔව්හු නිවාඩු ගෙන ඒ දවස ප්‍රීතිමත් මංගල දවසක් කරගත්තෝ ය. 18 එහෙත් සූසාහි සිටි ජුදෙව්වරු ඒ මාසයේ දස තුන් වන දිනත් දස සතර වන දිනත් රැස් වී පසළොස් වන දින නිවාඩු ගෙන ඒ දවස ප්‍රීතිමත් මංගල දිනයක් කරගත්තෝ ය. 19 පිටිසර පෙදෙස්වල ද පවුරු නැති නුවරවල ද වාසය කරන ජුදෙව්වරුන් අදාර් මාසයේ දස සතර වන දින ප්‍රීතියෙන් ද මංගල භෝජනවලින් ද තෑගි බො‍්ග හුවමාරු කරගැනීමෙන් ද උත්සවාකාරයෙන් පවත් වන අතර නුවරවල වාසය කරන ජුදෙව්වරුන් ප්‍රීතියෙන් ද තමන්ගේ අසල්වැසියන් සමඟ තෑගි බො‍්ග හුවමාරු කරගැනීමෙන් ද අදාර් මාසයේ පසළොස් වන දින උත්සවාකාරයෙන් පවත්වන්නේ ඒ නිසා ය.

පූරීම් මංගල්‍ය පිහිටු වීම

20 මොර්දෙකායි මේ සිද්ධීන් ලියා අහෂ්වේරොෂ් රජුගේ සියලු ප්‍රදේශවල ළඟ හා දුර සිටි සියලු ජුදෙව්වරුන්ට ලියුම් යැව්වේ ය. 21 සෑම අවුරුද්දේ ම අදාර් මාසයේ දස සතර වන දිනත් පසළොස් වන දිනත් ජුදෙව්වරුන් තමන්ගේ සතුරන්ගෙන් නිදහස් වූ දවස වශයෙන් ද 22 ඔවුන්ගේ ශෝකය ප්‍රීතියටත්, ඔවුන්ගේ වැලපීම මංගලෝත්සවයටත් හැරුනු මාසය වශයෙන් ද පවත්වන්නට ඔහු ඔවුන්ට නියම කෙළේ ය. මේ දවස් මංගලෝත්සවයේ ද ප්‍රීතියේ ද දවස් වශයෙන් පවත්වමින් ඒ දිනවල තෑගි බො‍්ග හුවමාරු කරගැනීමට ද දුප්පතුන්ට ත්‍යාගවන්ත ලෙස දීමට ද ඔහු ඔවුන්ට ආරාධනා කෙළේ ය.
23 ජුදෙව්වරු සිය කැමැත්තෙන් ම තමන් පිළිපදින්නට පටන්ගත්තා වූ ද, මොර්දෙකායි තමන්ට ලියා එව්වා වූ ද මේ සම්ප්‍රදායයන් දිගට ම කරගෙන යන්නට බාරගත්තෝ ය. 24 මොර්දෙකායි ලීවේ මෙසේ ය: ”සියලු ජුදෙව්වරුන්ගේ සතුරා වූ අගාගීය ජාතික හම්මෙදාතාගේ පුත් හාමාන්, ජුදෙව්වරුන් නැති කිරීමට උපායයන් යොදා ඔවුන් පරාජය කිරීමටත්, ඔවුන් විනාශ කිරීමටත් පූර් හෙවත් පස ඇට දැමුවේ ය. 25 එහෙත්, මොර්දෙකායි පෝරකයෙහි එල්ලීමට ඉල්ලනු සඳහා ඔහු රජු වෙතට ගිය විට ඔහු ජුදෙව්වරුන්ට විරුද්ධ ව සිතාගත් උපාය ඔහුගේ හිස පිටට හැරුණේ ය. ඔහු සහ ඔහුගේ පුත්‍රයෝ පෝරකයෙහි එල්ලන ලද්දෝ ය. 26 එබැවින් පූර් යන නාමය අනුව මේ දවස්වලට ‘පූරීම්’ යන නාමය තැබුයේ ඒ නිසා ය. එහෙයින් මොර්දෙකායිගේ මේ ලියුමෙහි සඳහන් වූ වචන අනුව ද, තමන් දැක පිළිගත් දේ අනුව ද තමන්ට සිදු වූ දේ නිසා ද 27 ජුදෙව්වරු තම තමන් විසින් ද තමන්ගේ පරම්පරාවන් විසින් ද තමන්ට එකතු වන අය විසින් ද මේ දවස් දෙක ඒ ගැන ලියා තිබුණු ආකාරයටත්, වර්ෂයක් පාසා නියම දිනවල දී නොකඩවා පවත්වන්නට බැඳුණෝ ය. 28 මෙසේ පරම්පරාවෙන් පරම්පරාවට සියලු පවුල්වල ද සියලු ප්‍රදේශවල ද සියලු නුවරවල ද සිහිපත් කරනු ලැබ උත්සවාකාරයෙන් පැවැත්වෙන මේ පූරීම් දවස් ජුදෙව්වරුන් අතර කිසි කලෙක අතුරුදහන් නොවන්නේ ය. ඒ දිනවල ස්මරණය ඔවුන්ගේ ජාතිය අතර විනාශ නොවී පවතින්නේ ය.
29 අබිහයිල්ගේ දුව වූ එස්තර් බිසව ද මේ දෙ වන ලියුම ස්ථිර කරන පිණිස නිල බලයෙන් ලියා 30 අහෂ්වේරොෂ් රජුගේ රාජ්‍යයේ ප්‍රදේශ එක සිය විසි හතෙහි වාසය කළ සියලු ජුදෙව්වරුන්ට සාමදානයේ ද විශ්වාසකමේ ද වචන වශයෙන් යැව්වා ය. 31 ජුදෙව්වරයෙකු වූ මොර්දෙකායි නියම කළ පරිදි මේ පූරීම් දවස් නියම කාලයෙහි දී ද, ඔවුන්ට හා ඔවුන්ගේ පරම්පරාවලට නියම කරන ලද ආකාරයෙන් ද උපවාසය හා වැලපීම පිළිබඳ ව අතිරේක ව්‍යවස්ථාවන් සමඟ පිළිපැදීමට ඔවුන්ට නියම කරන ලද්දේ ය. 32 මෙසේ එස්තර්ගේ නියෝගයෙන් පූරීම් පිළිවෙත ස්ථිර කරනු ලැබ පොතක ලේඛනගත විය.

Suba Asna - සුබ අස්න

FREE
VIEW