උපදේශකයා හෙවත් සිරාක් – 40 වන පරිච්ඡේදය –

මනුෂ්‍යයන්ගේ දුඃඛිත තත්ත්වය

1 සියලු මනුෂ්‍යයන්ට බොහෝ දුඃඛිත තත්ත්වයක් ඇති කරන ලද්දේ ය.
සියලු මනුෂ්‍යයන් පිට බර වියගහක් තබා ඇත්තේ ය.
තම මව්ගැබින් පිට වන දවසේ පටන්, සියලු දෙනාගේ පොදු මව වන පොළො‍් ගැබට හැරී යන තෙක් එසේ වන්නේ ය.
2 ඔවුන්ගේ කනස්සල්ලට ද හෘදයන්හි බියට ද හේතුව තමන් මැරෙන දවස ගැන බියෙන් යුතු ව කල්පනා කිරීම ය.
3 තේජස් සම්පන්න සිංහාසනයක අසුන්ගත් තැනැත්තා පටන් අළු දූවිලි මත වැතිරී සිටින අසරණයා දක්වා ද
4 රත් නිල් වස්ත්‍ර හැඳගත් කිරුළක් පළඳින තැනැත්තා පටන් ගෝනි රෙදි හැඳගත් තැනැත්තා දක්වා ද ඇත්තේ ක්‍රෝධය සහ ඊර්ෂ්‍යාව ය, කලබලය සහ නොසන්සුන බව ය, මරණබිය, තරඟය සහ අඬදබරය ය.
5 රාත්‍රියෙහි ඔහු සයනයෙහි නිදන විට නින්ද ඔහුගේ කරදර වෙන අතකට පෙරළයි.
6 ඔහුට යන්තම් නින්ද යන විට නින්දෙහි දී දාවල් කාලයෙහි දී මෙන් නපුරු සිහිනවලින් ඔහු කම්පා කරනු ලබන්නේ ය.
ඔහු සටනකින් බේරී පලා යන්නෙකු මෙනි.
7 විපතෙන් ගැළවෙන මොහොතෙහි දී ඔහු පිබිදෙන්නේ ය.
ඔහුගේ බිය මනඃකල්පිත දෙයක් වූ බව දැන ඔහු මවිත වන්නේ ය.
8 මනුෂ්‍යයන් පටන් මෘගයන් දක්වා සියලු සත්ත්වයන්ට ද පව්කාරයන්ට එමෙන් සත් ගුණයක් ද
9 මරණය සහ ලෙයත්, අඬදබරය සහ කඩුවත්, විපත සහ සාගතයත්, දුක් ගැහැට සහ වසංගතයත් ඇති වන්නේ ම ය.
10 මේ සියල්ල පව්කාරයන් උදෙසා මවන ලද්දේ ය.
ජලගැල්මක් ඇති වූයේත් ඔවුන් නිසා ය.
11 පොළොවෙන් එන සියලු දේ පොළොවට ආපසු යන්නේ ය.
ජලයෙන් එන දේ මුහුදට ආපසු යන්නේ ය.

විවිධ ආප්තෝපදේශ

12 සියලු අල්ලස් ද අසාධාරණකම් ද මකනු ලබන්නේ ය.
එහෙත්, අවංක විශ්වාසවන්තකම සදහට ස්ථිර ව පවතින්නේ ය.
13 අධර්මයෙන් උපදවන ලද ධනය ජල ධාරාවක් මෙන් වියළී යන්නේ ය;
හදිසි තද වර්ෂාවක දී හෙණ හඬ මෙන් බිඳ වැටෙන්නේ ය.
14 නිර්ලෝභී ලෙස දෙන විට ඔහු සන්තෝෂ වන්නේ ය.
එලෙස ම, වගකීම් පැහැර හරින්නෝ මුළුමනින් ම විනාශ වන්නෝ ය.
15 අභක්තිකයන්ගේ දරුවෝ පැතිර නොයන්නෝ ය.
අපවිත්‍ර මුල් සොයා යන්නේ දැඩි පර්වත ය.
16 විල් හා ගං ඉවුරුවල බහුල බට ගස්, තණ ගස්වලට පළමුවෙන් උදුරාදමනු ලැබේ.
17 කරුණාවන්තකම ආසිරි ගෙනදෙන පාරාදීසයක් වැනි ය.
ත්‍යාගශීලී බව සදහට ම ස්ථිර ව පවතින්නේ ය.

උපමා

18 පෞද්ගලික ධනය ඇත්තාට ද වෙහෙස වී වැඩ කරන්නාට ද ජීවිතය ප්‍රසන්න ය.
නිධානයක් සොයාගන්නා ඔවුන් දෙදෙනාට ම වඩා පොහොසත් ය.
19 දරුවන් ද ගොඩනඟන ලද නුවරක් ද නිසා කීර්තිමත් නාමයක් ලබන්නෝ ය.
මේ දෙදෙනාට ම වඩා ප්‍රඥාව සොයාගැනීම අගනේ ය.
ගවමහිෂයන් හා මිදි වතු නිසා කීර්තියක් ඇති වන්නේ ය.
එහෙත්, අංග සම්පූර්ණ භාර්යාව ඊට වඩා අගය කොට සලකනු ලබන්නී ය.
20 මුද්‍රික පානය හා සංගීතය හෘදයට ප්‍රීතිය ගෙනදෙන්නේ ය.
එහෙත්, මේ දෙකට ම වඩා ප්‍රඥාව කෙරෙහි ප්‍රේමය අගනේ ය.
21 නළාවෙන් හා වීණාවෙන් ගීතය අලංකාර වන්නේ ය.
එහෙත්, මිහිරි කට හඬ ඊට වඩා අගනේ ය.
22 ශෝභාව හා සුන්දරත්වය නෙත් පිනවන්නේ ය.
එහෙත් වසන්ත ධාන්‍යයේ කොළ පැහැය ඊට වඩා රමණීය ය.
23 මිතුරා හා සුහදයා හමු වීම ප්‍රීතිමත් අවස්ථාවකි.
භාර්යාව හා පුරුෂයා හමු වීම ඊට වඩා ප්‍රීති සහගත ය.
24 සහෝදරයෝ ද ආරක්ෂකයෝ ද කරදර කාලවල දී ප්‍රයෝජනවත් වන්නෝ ය.
විපතේ දී ත්‍යාගශීලී බව ඊට වඩා හොඳ ය.
25 රන් රිදී මිනිසෙකු ස්ථිර තත්ත්වයක පිහිටුවන්නේ ය.
යහපත් උපදේශය ඊටත් වඩා වටනේ ය.
26 ධනය ද ශක්තිය ද ආත්ම විශ්වාසය දෙන්නේ ය.
සමිඳුන් කෙරෙහි ගරුබිය ඊට වඩා හොඳ ය.
සමිඳුන් කෙරෙහි ගරුබිය ඇත්නම්, කිසිවක් අඩු නොවේ.
එය ඇත්තේ නම්, රුකුලක් සෙවීම අවශ්‍ය නැත.
27 සමිඳුන් කෙරෙහි ගරුබිය ආශීර්වාදයෙන් පිරුණ පාරාදීසයක් වැනි ය.
එය ඔහුට මහිමාලංකාරයට වඩා උතුම් වස්ත්‍රයකි.

හිඟා කෑම

28 මාගේ පුත්‍රය, අනුන්ගෙන් හිඟමන් ඉල්ලීමෙන් ජීවත් නොවන්න.
හිඟා කෑමට වඩා මරණයට පත් වීම හොඳ ය.
29 අනුන්ගේ කෑම මේසය දෙස නිතර ම ඇස් කොනින් බලන මිනිසාගේ ජීවිතය ජීවිතයක් වශයෙන් ගණන්ගත නොහැකි ය.
30 ඔහු අනුන්ගේ ආහාරවලින් තම උගුර අපවිත්‍ර කරගන්නේ ය.
උගත් විනීත මිනිසෙක් එසේ නොකරන්නේ ය.
31 ලජ්ජා නැති මිනිසාගේ මුඛයට හිඟා කෑම පහසුවෙන් එයි.
එහෙත්, එය ඔහුගේ ආමාශයෙහි ගින්නක් දල්වයි.

Suba Asna - සුබ අස්න

FREE
VIEW