උපදේශකයා හෙවත් සිරාක් – 10 වන පරිච්ඡේදය –

පාලකයෝ

1 නැණවත් පාලකයා තම සෙනඟ විනයෙහි හසුරුවන්නේ ය.
නැණවත් මිනිසෙකුගේ පාලනය මනා ලෙස ක්‍රමවත් වන්නේ ය.
2 පාලකයා යම් සේ ද නිලධාරීහුත් එසේ ම ය.
ආණ්ඩුකාරයා යම් සේ ද පුරවැසියෝත් එසේ ම ය.
3 නූගත් රජෙක් සෙනඟගේ විනාශය වන්නේ ය.
නුවර සමෘද්ධිය එහි අධිපතියන්ගේ ඥාන ශක්තිය පිට රඳා පවත්නේ ය.
4 ලෝක පාලනය සමිඳුන් අතෙහි ය.
උන් වහන්සේ නියම කලට සුදුසු ප්‍රධානියා නියම කරන සේක.
5 මිනිසෙකුගේ සඵලත්වය සමිඳුන් අතෙහි වේ.
නීති සම්පාදකයා ගෞරවයෙන් සරසනු ලබන්නේ උන් වහන්සේ විසින් ය.

උඩඟුව

6 අසල්වැසියාගේ වරද කුමක් වුවත් ඔහු කෙරෙහි අමනාපයක් තබා නොගන්න.
හදිසි කෝපයෙන් කිසිවක් නොකරන්න.
7 උඩඟුව දෙවියන් වහන්සේටත් මනුෂ්‍යයන්ටත් අප්‍රිය වන්නේ ය.
දෙදෙනා ම අයුක්තිය පිළිකුල් කරන්නො‍් ය.
8 අයුක්තිය, බලහත්කාරය සහ ධනය නිසා අධිරාජ්‍ය බලය රටින් රටට පැවරී යන්නේ ය.
9 අළු සහ දූවිලි පමණක් වන මිනිසාට අහංකාර වන්ට ඇත්තේ කුමක් ද?
ඔහුගේ ජීවිත කාලයෙහි දී පවා ඔහුගේ සිරුර දිරා යනු ඇත.
10 දීර්ඝ අසනීපය වෙදැදුරු විමතියට පත් කරවයි.
අද නරනිඳු හෙට මළකඳකි.
11 මිනිසෙකු මියයන විට ඔහුගේ උරුමය කුරා කුහුඹුවෝ ය, වන සත්තු ය, පණුවෝ ය.
12 මිනිසෙකුගේ උඩඟුව ආරම්භ වන්නේ සමිඳුන් අත්හැරීමෙන් ය;
තම සිත මැවුම්කාරයාණන් කෙරෙන් ඉවතට හැරවීමෙන් ය.
13 උඩඟුවේ මුල පාපය වේ. එහි වෙළී සිටින්නා පිළිකුල වමාරයි.
එහෙයින් සමිඳාණෝ ඔහු පිට අරුමපුදුම දඬුවම් පවරන සේක;
ඔහු සම්පූර්ණයෙන් වනසන සේක.
14 සමිඳාණෝ බලවතුන්ගේ ආසන බිඳ හෙළූ සේක.
ඔවුන්ගේ තැන්වල වාඩිගන්නට බැගෑපතුන්ට සැලැසූ සේක.
15 සමිඳාණෝ අහංකාර අය සහමුලින් ම උපුටාදමන සේක.
ඔවුන්ගේ තැන්වල බැගෑපතුන් සිටුවන සේක.
16 සමිඳාණෝ ජාතීන්ගේ දේශයන් සුණු විසුණු කළ සේක;
පොළොවෙහි පදනම් දක්වා ඒවා වැනසූ සේක.
17 එතුමාණෝ ඒවායින් සමහරක් නැත්තට ම නැති කර වනසා ලූ සේක.
ඒවා සිහි කිරීම පොළොවෙන් මකා හැරිය සේක.
18 උඩඟුව, මිනිසුන් උදෙසා මවන ලද්දක් නොවේ.
සාහසික කෝපය, මෙලෝ උපන් මිනිසා උදෙසා නොවේ.

ගෞරවය ලැබිය යුත්තෝ

19 ගෞරවය ලැබීමට යෝග්‍ය වංශය කුමක් ද?
මනුෂ්‍ය වංශය ය.
ගෞරවය ලැබීමට යෝග්‍ය වංශය කවරහු ද?
සමිඳුන්ට ගරුබිය පාන වංශය ය.
අගෞරවය ලැබීමට යෝග්‍ය වංශය කුමක් ද?
මනුෂ්‍ය වංශය ය.
අගෞරවය ලැබීමට යෝග්‍ය වංශය කවරහු ද?
නීතිය කඩ කරන වංශය ය.
20 සහෝදරයන් අතර ඔවුන්ගේ නායකයා ගෞරවය ලබන්නට සුදුසු ය.
21 සමිඳුන්ට ගරුබිය පාන්නො‍් සමිඳුන්ගේ ගෞරවය ලබන්නට සුදුස්සෝ වෙති.
22 ධනවතා ද උත්තමයා ද දුප්පතා ද සමිඳුන්ට ගරුබිය පෑම ගැන ආඩම්බර වෙත් වා!
23 දිළිඳු නැණවතෙකු හෙළාදැකීම යුතු නැත.
පව්කාරයෙකුට ගෞරව දැක්වීමත් යෝග්‍ය නැත.
24 අධිපතියා ද නඩුකාරයා ද බලවතා ද ගෞරවය ලැබීමට යෝග්‍ය වන්නො‍් ය.
එහෙත්, සමිඳුන් හට ගරුබිය පාන තැනැත්තාට වඩා කිසිවෙක් උතුම් නොවන්නේ ය.
25 නැණවත් වහලෙකුට නිදහස් මිනිස්සු සේවය කරන්නො‍් ය.
උගත් මිනිසා ඒ ගැන මැසිවිලි නොකියන්නේ ය.

බැගෑපත්කම හා සත්‍යතාවය

26 ඔබ වැඩ කරන විට ඔබේ හපන්කම් නොපෙන්වන්න.
ඔබ කරදරයෙහි වැටුණු විට පුරසාරම් නොදොඩන්න.
27 තමා ගැන පාරට්ටු කරගන්න නමුත්, කෑමට යමක් නැති මිනිසාට වඩා වැඩ කරමින් සැප ජීවිතයක් ගත කරන්නා අගනේ ය.
28 මාගේ පුත්‍රය, ඔබ ගැන ම ප්‍රීති වන විට නිරහංකාර වන්න.
ඔබේ නියම වටිනාකම අනුව ඔබ අගය කරගන්න.
29 තමා ම පහත් කොට සලකන්නාගේ නිදොස් බව ඔප්පු කරන්නේ කවරෙක් ද?
තමා හෙළාදකින්නාට ගෞරව දක්වන්නේ කවරෙක් ද?
30 දුප්පතා ඔහුගේ උගත්කම නිසා ගෞරව ලබන්නේ ය.
ධනවතා ඔහුගේ ධනය නිසා ගෞරවය ලබන්නේ ය.
31 දිළිඳුකමෙහි සිටියදීත්, ගෞරව කරනු ලබන්නේ නම්, ධනවත්කමෙහි සිටිය දී ඊට වඩා කොපමණ ගෞරව කරනු ලබන්නේ ද?
ධනවත්කමෙහි සිටිය දී අගෞරව කරනු ලබන්නේ නම්, දිළිඳුකමෙහි සිටිය දී ඊට වඩා කොපමණ අගෞරව කරනු ලබන්නේ ද?

Suba Asna - සුබ අස්න

FREE
VIEW